Utolsó kommentek

  • gatsy: remek kutya! Like-olom! A zenét is!:) (2012.03.12. 08:42) Géza
  • Whale001: @Péter Anna: Szia, tehát Te is sajnalod a kutyát? Landrover alkatreszeken élni.... Pfffff.... Én i... (2012.03.10. 21:15) Géza
  • Péter Anna: @Whale001: :DDDDDDDDDDD (2012.03.10. 20:53) Géza
  • Whale001: Legalább egy normális lény van a telken...... (2012.03.09. 20:01) Géza
  • Rocko-: @Tie: hot dog? :) (2012.03.09. 15:14) Géza
  • Utolsó 20

Tie szerint a világ

Friss topikok

  • gatsy: remek kutya! Like-olom! A zenét is!:) (2012.03.12. 08:42) Géza
  • Rocko-: @Vidrás Veca: csak nagy mosoly. :) (2012.02.03. 22:14) Favirág
  • streetsta: Csodás, csodás videó! Az az igazán szép, hogy hiába olvastam el előre, mi fog történni, így is vi... (2012.01.11. 22:42) Kellemes Karácsonyi Kalapálást!
  • ommm: Lagzis autó ez lesz?! :) (2012.01.11. 22:18) Még szívunk!
  • Rocko-: @biker_kolee: ááá, majd holnap, ez csak ilyen agytekervényt megbaszó szópetting volt. :D (2012.01.10. 12:14) Nagyon szeretnénk szívni!

Linkblog

Kellemes Karácsonyi Kalapálást!

2011.12.25. 19:21 | Tie | 27 komment


Két visszatérő probléma van a Citroenen. Az egyik, hogy a rögzítőfék elég halványan fog, de ezt hamarosan orvosoljuk egy komplett rögzítőfék-garnitura cserével (bovdenek mindkét kerékhez, pedál alatti mechanika, stb). A másik pedig, hogy két év alatt nem találtam még olyan gumist, aki normálisan meg tudná csinálni a centrírozást.
Az egyik felrakja rá a kalapálós súlyokat, amiket pikk-pakk elhagy, meg belül mindenhova beleér, és azért hagyja el, a másik olyan szövegeket süketel, hogy nem kell megforgatni a Citroen alufelnijeit, mert azt állva kell centrírozni. A lényeg, hogy eddig minden centrírozás néhány nap után kudarcba fulladt.
Így volt ez most is, alig egy hónapja raktuk fel a téligumikat, az elmúlt héten 110-nél enyhe jobbkanyarban már rendesen rázta a kormányt. 24-én délután, ahogy jöttem Pestre, bekanyarodtam a Szentmihályi úti nonstop gumisműhelyhez, hogy rázzák (érted, RÁZZÁK) gatyába a dolgot.
Miután felpattogtam a csápos emelőre (szervizállásban az XM semennyit sem rugózik), és a dolgozó társaság megjegyezte, hogy igen, hasonlítok Adamre, megtörtént az újabb centrírozás. Ilyenkor mindegyik gumis köpködi az előzőt (akkor is, ha ő maga csinálta, csak már nem emlékszik rá), hogy micsoda tróger munka, túl sok/kevés súly volt rajta, és/vagy rossz helyen, és/vagy az is szarul volt felragasztva, avagy piros (c. Jahno) és ezért ütött. A szokásos litániát meghallgattam most is, fizettem, és leálltam az emelőről. Persze a ritkán használt kézifék a kiengedés után most maradt úgy, kicsit fogott. A Hosszúval történt rövid konzultálás után tiszta volt, 25-én délelőtt vehetem le a kereket, hogy kis kalapáccsal visszakopogtassam a rögzítőfék mechanikáját. Kellemes Karácsonyi Kalapálást.

 111225-Kellemes01.jpg

Neki is álltam ma, bár a nagymamánál elköltött levegőkapkodásig, és dipankrin-után könyörgésbe torkolló karácsonyi ebéd (klásszikus sváb-menü, azaz csirkehúsleves, kacsasült, háromféle rántotthús, többféle köret, savanyúság, kompót, valamint zserbó, pehelykifli és háromféle zserbó) után komoly kihívás volt akár csak ülni is, nemhogy a kerékkel baszkódni, meg hajolgatni, és kerékcsavart lazítani. Szerencsére a Citroenhez nem nagyon kell használni emelőt, az első kerekeket anélkül is le lehet venni. Felemeled az autót felső szervizállásba, az emelési pont alá megfelelő bakot helyezel, majd a hydro-pneumatikus futómű szabályzó-karját alsó szervízállásba húzod. Ezzel az autó leereszti magát, és a felbakolt saroknál a kereket felemeli a levegőből. Természetesen, miután meglazítottad a kerékcsavarokat.

A bal első kerékkel kezdtem, ahol a kerék levétele után azonnal kiderült, hogy nem a kézifék adta az iszonyú hangot, hanem az, hogy az első kerékfordulatnál a súly kikapta a féknyeregből a kis lemezkét, ami aztán alul beszorult, és kissé meggyalázta a felnit. A lemezt kiegyengettem, amennyire tudtam, és visszaraktam a helyére, és elkönyveltem a legrövidebb ideig tartó centrírozott állapotot (gyakorlatilag még a műhely utcájában leszedte a súlyokat a felniről a féknyereg).

111225-Kellemes02.jpg

A kéziféket azért megmozgattam, visszakalapáltam egy kicsit, aztán áttértem a jobb első kerékhez. Előtte persze az emelési eljárást visszafelé végre kell hajtani, tehát motort beindítjuk (már jó az izzítás, és nem levegősödik a gázolajcső sem, így pöccre indul), felemeljük az autót, bakot kivesszük, és átrakjuk a túloldalra, majd alsó állásba toljuk a futóművet.

Épp kezdtem videózni, hogy lássák a kedves olvasók is, milyen szépen emeli fel a lábát a hasaló rém, amikor olyan történt, ami bennem rejlő úriembert is megbotránkozásra késztette, és arra, hogy ennek hangot is adjon. (vö. "Nabazmeg...")


A Jézuska idén december 25-én küszöbhalált hozott, de ez a legkevésbé sem rontja el a hangulatomat, mert idén karácsonyra olyasmit kaptam, amire egész életemben vágytam, a világ legnagyobb csodája, és valódi angyalok közbenjárása során történhetett meg. :)

Ui: A rohadék Hosszú épp a posztírás közben hívott fel. A szemét 3 percig nem bírt megszólalni, csak vinnyogva röhögött a telefonban. Ezúton is kívánok neki is boldog karácsonyt. :) Ja, valamint ha és amennyiben bárki ismer olyan képességű autógumi-szerelő mestert, aki képes normális, és legfőképp TARTÓS eredményt elérni Citroen XM alufelni centrírozás terén, ne tartsa magában! Mai zenénk pedig stílszerűen a Demolition Racer soundtrackjéről egy kiváló Fear Factory darab. Hallgassátok nagy-nagy szeretettel. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://polisztirol.blog.hu/api/trackback/id/tr783495339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2011.12.25. 19:30:35

azé az kimaradt, hogy a kellemes karácsonyi kalapálás az én voltam.
épp hoztam a nagymutert hozzánk, emberünk elővezeti a témát, egy kézzel telefon, másik kézzel autó a becsukott szemmel is ismert úton.
nem tűnt fel, hogy tőlem szokatlanul finoman, udvariasan, már-már barokk körmondatokkal fogalmaztam?
:)))

h4z4rd 2011.12.25. 20:21:49

Tie, valami elképesztő találékonysággal válogatod ki magadnak a 'megfelelő' autótípusokat.
Nabazmeg... :D

Ahogy írtam máshol, tényleg annyira elkötelezett mókamester vagy, hogy nem válogatsz az eszközökben sem, csak szórakoztathasd az úri közönséget.
Köszönöm. ;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.12.25. 20:25:59

Hiába uraim, ez egy hivatás. Belegondoltatok már abba, micsoda zseniális poszt lesz a Nagy Farsangi Küszöblakatolásból? :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.12.25. 20:37:59

Azért addíg folytatódik majd a Land Rover Series III saga is. ;)

Hódos Hajnalka 2011.12.25. 20:53:39

@nem kéne...: baszki, az ucssó előtti bekezdés meg én VAGYOK. hát így. :))

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.25. 21:30:49

Küszöb ügyben javaslom GalloG-t és kollégáját.
Nekem ők csinálták januárban. Küszöbök elejei, hátsó futómű felfogatás. Mikor visszaültem, nem ismertem rá a kocsira. Olcsók és szakszerűek, nem barmolják szét a kocsi belsejét, nem égetnek vezetéket és kárpitot.

Kézifék azért fog, mert be vannak rohadva a kerékbowdenek. Van utángyártott, ami két év alatt berohad. Aknában 10 perc a csere oldalanként. Máshogy nem megy.

Keréksúly a vékony fajta kell, és ragasztott. A fékbetét nyiszogásgátló rugóacél lemez néha kirázódik, és akkor karistolja a keréksúlyt. Kerékfelrakás előtt kalapáccsal be kell kocogtatni a helyére. Van utángyártott, de nem túl méretpontos. Előbb-utóbb beül a lemez, de párszor le kell miatta venni a kereket.

Ha gumis kell, szólj :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.25. 21:33:58

Ja, és ha emelés közben a küszöb nyikorog, vagy furcsa hangja van, sürgősen abbahagyjuk a műveletet :-D

ommm 2011.12.25. 22:42:04

@bervas: :D Az a gond, hogy Polyák úrnak az ilyesféle zajok mennyei zeneként hatnak, hiszen agyában úgy raktározódtak el, mint a sűrű, erdős-mocsaras gazban haladás velejárói. Ezért tkp. neki pozitív élmény minden ilyen zaj, hiszen a haladást jelenti.

Az már más kérdés, hogy ha ezek után derül ki, hogy a felniket azért nem lehetett centrírozni, mert szétbarmolta őket, miközben terepjárt az XM-mel, én is szénnéröhögöm magam, nem csak Hosszú :))

1kutya 2011.12.25. 23:40:33

kellemeset...

egyébként főoldal.grat Tie:-DDD

Suppiluliumas 2011.12.26. 06:29:49

1.: "valamint zserbó, pehelykifli és háromféle zserbó"?

2.: Hajdani Opel Corsám alufelnijével ugyancsak megküzdött a gumis minden alkalommal, mivel már enyhén tojásdad alakúak voltak a felnik. Akármit csinált, valahol mindig rossz volt. Azt javasolta, görgőztessem meg a felniket, az talán ideig-óráig segít.

VolksrodZoli 2011.12.26. 08:51:03

Mint pék, nem értek hozzá, de az nem lehet normális, hogy valahol csak annyi hely sincsen a kerék körül, hogy egy 3mm-es súly sem fér el. Mielőtt felgyújtanád az összes gumist, nézzétek már meg, hogy van e egy ujjnyi hézag akár félig beragadt kézifékrudazattal is a felnin belül. Lehet szép a kereke, de nem rá való?! Kellemes és boldog kalapálást.

VolksrodZoli 2011.12.26. 08:56:22

A legelső fotón, nekem valami beleérés nyom is látszik a fékkopás, vagy ABS jeladó vezetékén, a gólyalábon látható bilincs felett kicsivel. Jól láthattam?

Tomchy 2011.12.26. 09:34:29

Azért az szerencse, hogy nem épp alatta kalapáltál, mikor beszakadt...

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.26. 09:53:48

@Suppiluliumas:
Ez a 190 LE-s csúcsváltozat felnije. Elég vastag öntött alu, nem szokott deformálódni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.26. 09:55:52

@VolksrodZoli:
Van 5-6 mm hely.
Szerintem rosszul rakták be a féknyeregbe a rezgésgátló lemezt, az kipattan, és mint a kés, lehámozza a súlyokat.
Azt a lemezt nem egyértelmű, hogy kell berakni. Én tetriseztem vele pár percig, míg rájöttem, mit hova és hogyan.

lopatkololavor 2011.12.26. 09:59:58

Szia, Pesten, a X. ker. Árpa utca 20-ban, Joób és Társa foglalkozik felni egyengetéssel. Acél és alu felniket is vállalnak, évek óta járok hozzájuk, eddig minden stimmelt. tel: 261 9349, hétköznap 7:30-tól 17:00-ig.
Amit nem tudnak a kerekekről, felnikről, gumikról, centírozásról, azt nem is érdemes tudni.
Ellendrukkerek és trollok kínéljenek.
Békés karácsonyt és boldog újévet!

korzo 2011.12.26. 10:16:55

Nekem a kedvenc gumisom - miután körberöhögte, hogy milyen szemetet viszek már megint hozzá - automatikus vette elő a vékony ragasztott súlyokat. Nem is ér bele semmibe.
(bár hozzá tette, hogy szerencsém van, hogy éppen van neki, mert ez csak némely buzi franciához kell :-)

VolksrodZoli 2011.12.26. 10:53:34

@bervas: na jó ne bántsuk a mestert, de sokszor ismerni kell a helyi sajátosságokat, és 5-6mm nem olyan sok, ha a fel,e a súly vastagsága, a másik felét pedig elveszi egy esetleges ovalitás. Nálam Audi quattro játszik. Ha kicsit saras a gumi, a hátsó lengőkar már lehámozza róla, pedig a gyári saját 18-as kereke van fent. egyszerűen ennyire kicentizték az orosz mérnökök...

kafferbivalybalamber 2011.12.26. 11:27:51

Duplázd meg az autó értékét: vegyél rá olyan felnit, ami el is tud forogni. :)

Vizibolha 2011.12.27. 08:26:27

@bervas: marmint a 200 lovase. Illetve opciosan volt a sima 12v-hez is 1991 ota. Eszmeletlen milyen massziv egyebkent valoban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.28. 23:23:50

Megint visszajönnek a hétvégi kocsi hákolások? :) Igazi Hungarikum!

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2011.12.31. 19:59:27

valamint zserbó, pehelykifli és háromféle zserbó - Lacikám, milyen szegényes ez így, zserbót nem is ettetek? Ejnye, legközelebb mondd, hogy nálatok sosincs zserbó, mert nem szeretitek, és akkor kapsz mást.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.01.10. 09:41:17

@Hegyi Zsolt: Jójó, tudom, elkúrtam. Háromféle bejgli, ofkoz, de már csakazér'se javítom ki. :)

cso zsi 2012.01.10. 14:34:04

@ommm: "Az a gond, hogy Polyák úrnak az ilyesféle zajok mennyei zeneként hatnak,"
Biztosan szebben hangzik, mint álmos amszterdami hajnalon holland akcentusos angolsággal a "Miszter Poljak..." :)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.11. 22:42:49

Csodás, csodás videó!
Az az igazán szép, hogy hiába olvastam el előre, mi fog történni, így is visítva röhögtem:))))
süti beállítások módosítása